tisdag 21 augusti 2012

Rosenvial i full blom.........

 Här är min stolthet i trädgården just nu.
Min "egenhändigt framodlade" Rosenvial (en perenn variant av luktärt om jag har fattat det rätt). Den klänger sig upp i bambutornet som den är planterad runt och verkar må riktigt bra. Så gillar du luktärt kanske Rosenvial kan vara något även för dig?!
 Den är så fin nu och blommar för fullt och är även full med knoppar. Jag sådde den förra året och den tog tid på sig att växa till sig men i gengäld så blommade den ända fram till att frosten blev för hård. Får se hur länge jag får njuta av den den här hösten.....
Det härliga är också att den har flera olika nyanser, från vanlijvit till klaraste cerise. Jag försöker hålla mig till den rosa/lila/blå skalan på tomten med andra blommor som lavendel, lupiner och linblommor.








(Bambutorn från Plantagen)


1 kommentar:

  1. Vilken bra idé med bambutornet. Vi har massa död bambu som ligger och skräpar. Perfekt till mina luktärter!!

    SvaraRadera