fredag 4 november 2011

Familjens TV-hörna...........

Det här är min farmors gamla bord som stod och samlade damm uppe på "rännet" hos min farbror. Jag tycker formen och utsmyckningen är jättefin men att det kommer mer till sin rätt nu när bordet är vitmålat.



I soffan blir det härligt trångt när hela familjen ska ha fredagsmys framför TV´n. De fyrkantiga kuddfodralen köpte jag för många år sedan på Indiska och de har hållt sig fina tvätt efter tvätt. Har även ett likadant fodral som passar en golvkudde men som just nu inte riktigt passar in. Men vartefter leksaker försvinner ner till barnens rum så kanske den får plats framöver. De blå överdragen är från Lexington och de smala nack-kuddarna inhandlades nyligen från Åhléns. Om jag inte minns fel så finns de även i en röd variant som jag är lite sugen på nu till advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar